Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Friday, April 17, 2009

all the way through to the semi-final

haha. sangat poyo bila menggunakan bahasa inggeris untuk membuat tajuk entri kali ini. tapi. perlawanan peringkat suku akhir menentang pasukan gen06 yang baru tamat sebentar tadi memang mendebarkan.

pengurus telah membuat sedikit perubahan dalam formasi skuad untuk kali ini. perubahan kat mana? ha itu yang kita tak tahu. haha. adoi.

perlawanan berlangsung dalam keadaan yang aman. saling berbalas serangan. kehadiran penonton juga memberangsangkan. di mana kedua² pasukan membawa sebilangan penonton. yang memang memeriahkan suasana. tak kurang juga yang berpiknik. menonton sambil memakan keropok. ah.

untuk separuh masa pertama. terdapat sedikit percubaan dari kedua² pasukan. galacticos bersemangat bertahan. mengurangkan percubaan menyerang. dan ini membuatkan gen06 juga tidak dapat melakukan serangan.

namun. apabila masuk separuh masa kedua. zahid yang sememangnya cedera sebelum bermain telah dikeluarkan dan diganti dengan naqib. khairul otai sepakan percuma juga dimasukkan. ganti siapa ek. lupa dah. maaf.

serangan kedua pihak semakin ganas. through ball yang dihasilkan sangat berkesan. di sini kita dapat lihat kehebatan kapten alif membuat clearance yang berkesan setiap kali diperlukan.

namun begitu. tiada gol yang dihasilkan. memaksa perlawanan dibawa terus ke penentuan sepakan penalti. saat yang begitu cuak bagi semua pihak. terutama penjaga gol. bekeng.

dua² pasukan telah berjaya menghasilkan gol penalti yang mengelirukan penjaga gol.

suasana menjadi sedikit muram apabila percubaan naqib berjaya diselamatkan penjaga gol smsah yang berjersi nombor 1. namun. wakil gen06 yang seterusnya pula. telah menjadi david beckham. sepakan penalti yang tersasar. kemudian. bekeng pula berjaya menyelamatkan 1 percubaan.

kini semua beban jatuh kepada balang hilmi steveaustin_89. beliau yang terkenal dengan sepakan basikal beliau mula menimbulkan pertanyaan. adakah beliau akan membuat sepakan basikal lagi kali ini?

tidak.

balang mengambil langkah selamat. dia sepak bola gaya biasa. dan gaya biasa beliau sangat luar biasa bagi penjaga gol smsah. akhirnya. balang hilmi steveaustin_89 berjaya menjadi man of the match untuk hari ini.

dengan itu. galacticos fc berjaya meneruskan perjuangan ke peringkat separuh akhir.

***

komen jurulatih. michal paan.

1. aku suruh turun training fitness hangpa tak mau. kan dah ramai injured. sakit pala aku.
2. balang memang man of the match.
3. kalau macam ni. boleh la aku main masa final nanti. yay~